W pracy nie mamy czasu na nic. Jak już coś zjemy to w pośpiechu, nie przywiązując większej wagi do wartości odżywczych zawartych w konkretnym daniu. Jemy więc mało, a najadamy się  po powrocie do domu. To co uda nam się przegryźć w trakcie dnia ma za zadanie pobudzić nasze ciało i umysł do intensywnego wysiłku. W naszym menu królują więc kawa, batony, kanapki ze stołówki lub pizza na telefon. Nikomu nie trzeba chyba mówić, że na takiej diecie nasz organizm długo nie wytrzyma, a każda dawka pustych kalorii jaką mu dostarczamy, zamiast nas sycić wzmaga nasz głód.

Śniadanie- najważniejszy posiłek dnia

Która porządna mama wypuści swoje dziecko do szkoły bez porządnego śniadania? Żadna. Taka sytuacja nie powinna się zmienić nawet, gdy już mieszkacie na swoim, a budynek szkoły zamieniliście na wieżowiec w centrum miasta. Pierwszy posiłek dnia jest zawsze tym najważniejszym, to od niego zależy jak i ile energii dostarczymy sobie na dzień dobry. Jesteś rannym ptaszkiem, masz sporo czasu na spokojne śniadanie, ale nie masz na nie ochoty? Trudno się do czegoś zmusić, ale nie oznacza to, że musisz ze śniadania całkiem rezygnować. Wystarczy, że danie jakie sobie zaserwujesz nie będzie zbyt obfite. Wybierz płatki na mleku lub musli z jogurtem. Nigdy nie jedz w biegu. Nastaw swój budzik na 15 minut przed planowaną pobudką i ten czas poświęć na spokojne śniadanie. Jeżeli wyjdziesz z domu z pełnym żołądkiem możesz być pewna, że po przyjściu do pracy zdążysz zrobić kilka rzeczy, a nie od razu rzucisz się na pojemnik z lunchem.

Głodna w pracy

Gdy już najedzenie śniadaniem minie, zaczyna się faza ssania w żołądku. Nie zawsze w trakcie dnia masz czas by zjeść drugie śniadanie czy lunch. Ważne by taki czas w trakcie dnia znaleźć, bo siedzenie przy biurku o pustym żołądku nie jest dobrym rozwiązaniem. Jeśli koniecznie chcesz zaoszczędzić trochę czasu- przygotuj w domu coś na ząb. Zaopatrz się w specjalny pojemnik, a od razu przypomną ci się czasy szkolne i niespodzianki zostawiane przez mamę w śniadaniówce.  Zrób sobie kanapki z pełnoziarnistego pieczywa z dużą ilością warzyw. Nie zapomnij zapakować do biura owoców. Jeśli masz możliwość skorzystania z kuchni, przygotuj sobie dzień wcześniej pożywną zupę. Przelej ją do zamykanego naczynia i wpałaszuj podczas lunchu.  Zrezygnuj z fast-foodów i dań na telefon. Jeżeli nie miałaś czasu na przygotowanie sobie czegoś w domu i jesteś zmuszona kupić coś „na mieście” udaj się do baru sałatkowego, mlecznego i sama dobierz sobie składniki dania, które będzie ci odpowiadać. Bezpieczne jest wybieranie dań z dużą zawartością świeżych warzyw, grillowane bądź duszone mięso, ryby, zupy-kremy niezabielane śmietaną. Unikaj sosów, dressingów i białego pieczywa. Produkty LIGHT bywają zwodnicze- owszem mają około 30% mniej kalorii, ale spożywanie ich w dużych ilościach spowoduje ten sam efekt co jedzenie produktów bez tej „etykietki”. Zamiast kupować produkty Light np. soki, zdecydowanie lepszym rozwiązaniem będzie kupno 100% soku i rozrobienie go z wodą.

Pamiętaj o uzupełnianiu płynów

Nie możesz żyć tylko i wyłącznie na kawie z ekspresu. Pamiętaj, aby pić dużo wody, wtedy nie pomylisz głodu z pragnieniem. Zawsze miej przy sobie butelkę wody mineralnej. Wypracuj w sobie nawyk częstego po nią sięgania. Dodatkowo pij dużo soków ze świeżych owoców i warzyw, zrezygnuj z napojów owocowych i kolorowych wód gazowanych.  Kawa w dużych ilościach powoduje odwodnienie organizmu, dlatego warto ją ograniczać. Jeżeli jesteś kofeino-maniakiem, wybierz opcję z mlekiem, najlepiej chudym lub sojowym. Nie jesteś fanem kawy, ale za to nie wyobrażasz sobie dnia bez herbaty? Zrezygnuj z czarnej, mocno parzonej, a zamień ją na zieloną, owocową i tą z dodatkiem guarany.

Podjadanie w trakcie dnia

Każdą zmianę w naszym życiu należy wprowadzać stopniowo. Nic na siłę. Jeśli jesteś przyzwyczajona do podjadania w trakcie dnia to postaraj się, by wybrane przez ciebie przekąski były zdrowe i pożywne. Batona czekoladowego zastąp zbożowym, orzeszki i chipsy zamień na owoce sezonowe. Kochasz ciastka? Wybierz te z mąki pełnoziarnistej bez dodatku cukru. Dzięki odpowiednio zbilansowanemu posiłkowi w pracy, po powrocie do domu nie rzucisz się na lodówkę jak szalona. Dlatego, tak ważne jest by w pracy „jeść z głową”.

By admin

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.